انواع پلی اتیلن

پلی اتیلن سبک LDPE

مقاومت شیمیایی LDPE بسیار برجسته است. اگر چه به اندازه پلی اتیلن پرچگالی یا پلی پروپیلن نیست، اما در مقابل بسیاری از اسید های معدنی، مانند HCL و HF و قلیاها مقاوم است. برای جابجایی مواد شیمیایی معدنی میتوان از آن استفاده کرد، ولی باید از تماس این پلیمر با آلکان ها، هیدروکربن های آروماتیک، هیدروکربن های کلردارو اکسنده های قوی اجتناب کرد.

خواص LDPE

  1. دارای دمای ذوب 115°
  2. مقاومت به شکست فشاری
  3. شفافیت
  4. انعطاف پذیری
  5. خاصیت انسباط پذیری

کاربرد LDPE

  1. لوله های آبرسانی
  2. بسته بندی
  3. فیلم ها
  4.  قطعات پلاستیکی

پلی اتیلن پرچگالی HDPE

ین پلی اتیلن دارای خواص مکانیکی برجسته و مقاومت مکانیکی نسبتاً بیشتری در مقایسه با نوع کم چگالی است. تنها اکسنده های قوی، به طور محسوس در محدوده دمایی مشخص به این مواد کنند اگر رزین پایه درست انتخاب نشود ،شکست فشاری HDPE می تواند مشکل ساز باشد. خواص مکانیکی این ،ماده استفاده از آنها را در شکلهای بزرگتر و کاربردهایی نظیر مواد ورقه ای در داخل ،مخازن به عنوان عایق کاری در ستونها گسترش داده است. در این ماده نیز از جوش گرمایی می توان استفاده کرد. فشردگی زنجیر مولکولی در این نوع پلیمر باعث افزایش چگالی و کاهش شدید انعطاف پذیری آن می شود. این پلیمر اگرچه نسبت به پلی اتیلن سبک از مقاومت ضربه ای کمتری برخوردار است، اما مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی و تنشهای شکننده محیطی خوب است.

کاربرد HDPE

  1. لوله های آبیاری
  2. ظروف پلاستیکی
  3. بطری آب مقطر
  4. فراورده هایی مانند چسب، الکل، سرکه
  5. اسباب بازی ها و …

پلی اتیلن کم چگالی خطی، LLDPE

این پلیمر از چگالی کمتری نسبت به پلی اتیلن سبک برخوردار است، در مقابل، مقاومت به پارگی و سوراخ شدن استحکام و کشش بهتری از خود نشان میدهد.

کاربرد LLDPE

  1. روکش کابل و سیم
  2. بطری و ظروف
  3. اسباب بازی
  4. ورقه
  5. لوله و…